Dodano: 15.11.2019 r.
RZESZÓW. Jeszcze w listopadzie podróżni korzystający ze stacji Rzeszów Główny będą mogli korzystać z przebudowanego peronu nr 1. Zakończenie wszystkich prac, włącznie z wykonaniem tunelu, planowane jest w połowie 2021 roku.
Podróżni na stacji Rzeszów Główny od 19 listopada br. skorzystają z części przebudowanego peronu nr 1. Pojadą z niego w kierunku Jasła. Docelowo na peronie zamontowane będą nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Informację zapewnią rozkłady w gablotach oraz system nagłośnienia. Peron o długości 300 m ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi. Takie rozwiązanie ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.
Już 19 listopada pierwsze pociągi zaczną odjeżdżać z tego peronu. Są to pociągi w kierunki Jasła. Oznacza to, że kolejne etapy tej inwestycji są realizowane” – wyjaśnia Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Obecnie na stacji modernizowane są perony nr 1 i nr 2. Obsługa pasażerów odbywa się z peronu 3. Na przełomie stycznia i lutego ruszy kolejny etap przebudowy rzeszowskiej stacji. Wykorzystywane będą zmodernizowane perony z lepszymi warunkami dostępu do pociągów. Wykonawca, przez ok. pół roku, będzie przebudowywał peron nr 3. Głowna stacja w Rzeszowie będzie miała trzy nowe, wyższe platformy.
Na stacji powstaje także nowe przejście podziemne od ul. Grottgera do ul. Kochanowskiego. Obiekt będzie miał 137 m długości. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp do pociągów zapewni nie tylko 5 wind, ale także 5 par schodów ruchomych. Zakres prac obejmuje m.in. roboty poniżej poziomu stacji.
Wykonawca musi zapewnić sprawną dostawę materiałów, by prowadzić roboty zbrojeniowe i betonowanie kolejnych segmentów tunelu. Roboty toczą się nie tylko od strony dworca, ale także po przeciwnej stronie, przy ul. Kochanowskiego. Wiemy także, że kładka będzie funkcjonowała do czasu udrożnienia przejścia podziemnego. PKP PLK zapewnia, że nie pozbawi mieszkańców przejścia.
„Nowe przejście podziemne będzie znacznie szersze, wygodniejsze. Wyposażone będzie w schody ruchome, dodatkowo windy, które będą prowadzić do przejścia podziemnego. Obecnie realizowane są trzy z siedmiu segmentów przejścia podziemnego. Będziemy szukać rozwiązania, żeby przez cały okres przebudowy ruch mieszkańców z jednej strony miasta na drugą był zachowany” – informuje Kamil Mergel , kierownik kontraktu ds. przebudowy stacji Rzeszów.
Na czas przebudowy stacji zapewniona jest zmieniona organizacja ruchu i oznakowanie. Zapewniono peron tymczasowy. Dla wygody pasażerów, wykonawca ustawił dodatkowe zejście z pozostałej jeszcze starej części kładki na perony.